یک شرکت اروپایی خانه‌های اضطراری جدیدی به نام «کپسول» طراحی کرده

معماری+فنآوری: هم خانه، هم کاروان سفری! [عکس]

جام جم سرا- یک شرکت اروپایی در اسلواکی، خانه‌هایی کوچک و کپسولی‌شکل طراحی کرده که نه تنها امکانات تکنولوژیک را برای زندگی آسان‌تر در خود دارد بل‌که می‌توان از آن‌ها به عنوان کاروان سفری هم استفاده کرد. قرار است این خانه‌های قابل حمل از ابتدای سال آینده میلادی تحویل نخستین سفارش‌دهندگان شوند.
کد خبر: ۸۰۳۱۶۳
معماری+فنآوری: هم خانه، هم کاروان سفری! [عکس]

شرکت اروپایی «نایس آرشیتکت» سازنده این خانه‌های کوچک است که در کشور اسلواکی فعالیت می‌کند. مسئولان آن می‌گویند این خانه کپسولی برای تأمین انرژی خودکفاست و انرژی مورد نیاز خود را از طریق نور خورشید و توربین بادی تأمین می‌کند. همچنین دو نفر در آن می‌توانند براحتی زندگی کنند و در عین حال، خانه مذکور از سیستم تأمین و تصفیه آب برخوردار است. فنآوری‌های به کار رفته در ساخت آن نیز با توجه به شاخصه‌های کاهش آلایندگی و کم‌مصرف بودن طراحی شده است.

شرکت سازنده اعلام کرده که یکی از بهترین ویژگی‌ها در طراحی این خانه‌ها آن است که امکان استقرار در همه مکان‌ها و حتی پشت بام ساختمان‌ها در نظر گرفته شده است. طراحان شرکت می‌گویند سقف گنبدی این خانه طوری است که امکان جمع‌آوری آب باران را داشته باشد. آب جمع‌آوری شده در سیستم تصفیه آب به کار رفته در خانه گذشته، از فیلترهای مختلف عبور می‌کند و در نهایت، آب مورد نیاز برای کاربردهای پخت و پز و استحمام را تأمین می‌کند. از این خانه‌ها همچنین می‌توان به عنوان خانه‌های گردشگری، مسکن اضطراری در اقدامات بشردوستانه و خلاصه کاربری‌هایی گسترده حتی به عنوان ایستگاه تحقیقات استفاده کرده.

(ترجمه: زری حسین‌زاده/ برایت کمل)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
زهرا از همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
۰
۰
عالیه!
نادیا
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
۰
۰
عالیه مخصوصا برای حوادثی مثل زلزله و ... خیلی مناسبه

نیازمندی ها